ninis <3

ninis hade urinvägsinflamation i juli, och sten i njurarna, och infektion i livmodern..
jag behandlade henne efter läkarens beskrivningar hemma. Hon blev frisk =)

24 jan 2010 lyfte jag upp henne, då hade det runnit blod ur bakdelen.
kl 17.34.
Jag ringde direkt blå stjärnan i göteborg, dem sa att hon mycket dålig.
jag visste att blå stjärnan i borås öppnar igen 25 jan 07.00.
vi bar in henne till mitt sovrum, där var jag och ninis med varann hela natten,
förutom de 12 min jag somnade med handen innanför buren.
hon gnislade tänder hela natten.
kl 06.30 åkte vi mot blå stjärnan.
kl 09.00 fick vi komma in.
Vetrinären sa att hon gnislar tänder när dem mår riktigt dåligt, och kaniner brukar inte 
visa när dem har ont. 
När sprutan var hämtad lutade jag mig mot ninis och klappade igen och igen,
hon ryckte då på huvudet och jag reagerade, kollade på henne, då gnislade hon tänder igen.
då kände jag att det var det rätta att göra, hur mkt jag än vill ha henne hos mig.
hon var ju min första sambo :)
kl 09.35 somnade ninis in i min famn.

Stenarna i njuren hade antagligen växt och skaft hål inuti henne, därav blod.
3,5 år gammal, det är ungt för en kanin, tyvärr..
hon var min tröst i tonåren när jag behövde någon vid min sida, ninis var aaaaalltd där och busade..
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


MusicPlaylist
Music Playlist at MixPod.com

RSS 2.0