dag 05

Dag 05 – Vad är kärlek?

whhat is love, baby dont hurt me, dont hurt me, no more ;D
tänkte på den låten DIRR.

Kärlek för mig, oh gud, det är mycket..
Kärlek för mig är det allt.. allså kärlek finns överallt
fast på många olika sätt och i många olika former.

Kärlek kan vara mellan två människor som vill dela livet ihop,
kärlek man vara mellan förälder och barn,
mellan syskon, mellan vänner, mellan djur och människa,
mellan djur och djur. Man kan även känna kärlek
för saker, kläder, väder, årstider, stunder, lukter,
platser, känslor, m.m !!!

Kärlek kan vara något så litet som att jag reser mig upp
när en gammal tant går på bussen och ingen plats är ledig,
Det är kärlek till medmänniskan.

Kärlek behöver inte vara stort, men det kan även vara stort och
även det största vi har i världen.
Kärlek kan vara i någon jätte liten gest, och ändå vara EN SORTS
kärlek, även om det inte är sån kärlek vi tänker på när vi hör ordet kärlek.

Kärlek är också det största som enligt mig finns på denna jorden..
utan kärlek hade det varit kaaaooz på jorden !
Alla hade hatat varann och alla hade varit hemska mot varann.
Men om inte hatet heller fanns så hade alla bara gått runt
helt likgiltiga.

Kärlek är inte vara det vi gillar eller dem vi tycker om..
det är såå mycket mer än bara det.. jag lever för att jag känner kärlek
till livet.

skulle kunna skriva en hel novell om detta ;D men detta var iaf
lite..

KÄRLEK ÅT FOLKET



Dag 06 – Min dag
Dag 07 – Min bästa vän
Dag 08 – Ett ögonblick
Dag 09 – Min tro
Dag 10 – Det här hade jag på mig i dag
Dag 11 – Mina syskon
Dag 12 – I min handväska
Dag 13 – Den här veckan
Dag 14 – Vad hade jag på mig i dag?
Dag 15 – Mina drömmar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


MusicPlaylist
Music Playlist at MixPod.com

RSS 2.0