dag 03

Dag 03 – Mina föräldrar

Mina föräldrar heter Susanne och Hans-erik.
Dem som redan vet att min pappa är död kanske undrar varför jag skrev
"heter". Jag gjorde det för att min pappa kommer alltid heta Hans-erik =)

Vart ska man börja.. kan börja med mammis..
Hon är runt.. haha.. ehm.. typ 48 år kanske? ;P
Hon har 3 barn, Michelle, Kristoffer och mig..
Första barnet fick hon när hon var 17 år, och började
jobba ganska fort efter det för att klara sig.
Hon.. är gift 2 ggr, en gång med min brors pappa, och en
gång med min pappa.

Hon har bott i villastan, i bosnäs, på salängen,
på norrmalm, nedre norrmalm, och bergdalen tror jag, och
i fristad i något år.

Hon är.. liksom, en stor del av vad jag behöver för att leva..
hade hon inte funnits så vet jag inte hur jag hade klarat mig.
jag kanske hade klarat mig ekonomiskt och sakligt med att lära
mig saker och klara mig själv, men känslomässigt så är hon
nr 1 som jag berättar ALLT för. Har berättat sjuka saker för henne,
som jag bara var tvungen att få ut.

Jag flyttade hemifrån samtidigt som hon flyttade till fristad och till sin
dåvarade kille, och detta gjorde jag inte för att jag va trött på henne
eller för att vi bråkade.
Jag har aldrig stått o skrikit mot henne, eller bett henne dra åt helvete.
Aldrig vågat och skulle aldrig våga behandla min enda förälder så.

Har enormt stor respekt för min mamma och kommer
alltid ha detta.

Hon är himla söt tycker jag, på alla sätt, får ofta höra det av vänner:
Vaad sööt hon är, hälsa tillbaka!

Jag har faktiskt aldrig skämts för min mamma, jag grät för att jag VILLE
att hon skulle gå med till skolan i mellanstadiet. Eftersom alla
var så jälva elaka mot mig, jag var så lycklig när min mamma stod bakom mig
i klassrummet och INGEN, INGEN gjorde mig illa eller sa något.

Så hemskt mycket som hon ställde upp och pratade med lärare och rektor
och andras föräldrar, kan aldrig tacka henne tillräckligt.
Tänk att Barn kan vara så hemska mot varann.....

mammi <3


och nu vare pappas tur:

pappa pappa pappa.. jaa haha.. vad vet jag..
han dog i en bilolycka när jag var 1,5 år, den 10/10 -91.
Han var lååång.. 1,93 tror ja de va.. lockigt hår, därav mina halv lockar när
jag är nyduchad ;D
Han var himla duktig på att måla !! enormt duktig !
Och han spelade ishockey och tennis. Han gillade även att vara ensam ibland,
liksom som en ensamvarg, sa farfar till mig en gång när jag hade gått iväg
en stund när jag var liten och satte mig på några stenar och bara kollade
rakt ut över sjön. Han sa att han såg min pappa i mig. Det glömmer jag
aldrig.

Jag vet inte så mkt om min pappa förutom att han önskade sig en
dotter och att hon skulle heta Rebecka.. och här är jag =)
men snart.. snart vet jag mer om honom, Äntligen.

Snart ska jag åka runt runt o fråga allt jag kan komma på, för nu är jag
20 år, och nu vill jag veta vem min pappa var..

skulle känt mig så hel av min faders kärlek om jag bara skulle få en kram, en
sista gång.



Dag 04 – Det här åt jag i dag
Dag 05 – Vad är kärlek?
Dag 06 – Min dag
Dag 07 – Min bästa vän
Dag 08 – Ett ögonblick
Dag 09 – Min tro
Dag 10 – Det här hade jag på mig i dag



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


MusicPlaylist
Music Playlist at MixPod.com

RSS 2.0